לא פעם בזמן שאנחנו יושבים בבית שלנו, המקום שאמור לספק לנו חום והגנה, חודרים קור ומים מבחוץ. הכוונה כמובן לרטיבות חיצונית שחודרת לבניין. תחשבו לרגע איזה לא נעים זה ואפילו די מעצבן להשקיע כל כך הרבה כסף על בית חדש ומדהים שכולו מעוצב אסתטית ומעניין, שהקירות החיצוניים שלו מחופות באבנים יפהפיות כשמסביבו גינה גדולה, יפה ומטופחת ואז לפתע ביום בהיר אחד אתם שמים לב שהקירות בבית שלכם מתחילים "להזיע".

ישנה אפשרות שעוד לפני כל זה הופיעו כל מיני כתמים שחורים על אחד מקירות הבית, אלה בישרו על התחלה של השתלטות עובש על כל חדרי הבית או שאולי אחד הסימנים שמצביעים על בעיה הוא צבע מתקלף באחד מחדרי הבית. על כל מקרה, לא חשוב מה זה היה, העניין הוא שעבודת איטום הקירות החיצוניים לא בוצעה כראוי. מעבר לזה שהרטיבות חודרת, גם קור חודר כאשר האיטום לא תקין, וזאת מפני שאיטום לא תקין אומר בעצם בידוד לא תקין. על כל מקרה, לא מאוחר אף פעם לתקן את הבעיה.

 

איטום גגות בחיפה - כחלק מהשיפוץ

איטום הגג כחלק מהשיפוץ

אם אתם אלה שגרים בקומה האחרונה בבניין. אין ספק שאתם נהנים מהנוף הטוב ביותר. מאידך, אתם גם תהיו אלה שחשופים הכי הרבה לפגעי מזג האוויר, אך כל עוד הגג שלכם מבודד ואטום כמו שצריך, אין לכם מה לדאוג. זו לא עבודה קלה לבצע איטום גגות כמו שצריך, מים מצליחים לחדור גם דרך החריצים הכי זעירים שיש. לרוע המזל, ברוב הפעמים כאשר מתגלה בעיה באיטום של הגג זה כבר מאוחר מדי, כאשר הצבע מתחיל להתקלף מהתקרה, כשמתחיל להצטבר עובש על הקירות או במקרה חמור יותר, חלקים מהתקרה פשוט נופלים. אם המצב אצלכם הוא כזה, הגיע הזמן לבצע איטום מחודש בגג, תוך כדי שאתם מתכננים לבצע שיפוץ דירה קומפלט.

איטום של מקלטים ומרתפים

בכל בניין בישראל, לצערנו, יש חלל אחד שהוא המוזנח ביותר, אתם בטח כבר יודעים על איזה חלל מדובר, המקלט או המרתף. זה לא מפליא, מלבד התושבים בערים הדרומיות של הארץ, רוב האוכלוסייה הישראלית כמעט ולא מגיעה למקלטים. גם בזמן של מלחה, כשיש אזעקה, הם יוצאים לחדר המדרגות, לא יותר מזה. מאידך, צריך לדעת שמקלט רקוב ומלא בטחב היא הזנחה פושעת. פעם, בימים טובים יותר, היינו עורכים ימי הולדת במקלטים, למי שזוכר.

בימים אלו, המקלטים בארצנו סובלים מריח רע, עובש, חדירה של מים, מחנק ועוד כהנה וכהנה. באה השעה להבין כי מקלט נקי ומסודר לא רק שיתן לנו עוד חלל מרווח אלא בזמן חירום חלילה, ישנה אופציה שנצטרך לשבת במקלט לפרקי זמן ארוכים. זה הזמן להתעורר ולשנות את המצב.