כיום בזכות הנפוצות של הגבס והשימוש ההולך וגובר בו, חברות יצור פלטות הגבס נתקלו בבעיה איך מתמודדים עם אזורים מסוימים כמו מקלחת מטבח שזה מקומות שיש בהם לחות, בעבר שהגבס היה בתחילת דרכו אנשי הגבס בזמנו לא היו משתמשים בגבס באזורים אלו בגלל שהגבס לא היה מחזיק מעמד טוב בתנאים האלה, לאחר זמן מה הפתענו לגלות שנמצא פתרון לאזורים האלה חברות הגבס יצרו גבס נגד מים או בשם המקצועי שלו גבס ירוק.


בשביל שנוכל לזהות ולהבדיל בין סוגי הגבס בעת ביצוע העבודה על הגבס נגד מים יש מדבקה ירוקה על כל החזית ובגלל העובדה הזאות הוא נקרא גבס ירוק, יש גם עוד סוג של גבס שהוא גבס שיותר מתאים למקומות שיש בהם חום וזה נקרא גבס אדום בדומה לגבס הירוק על הגבס האדום יש מדבקה אדומה על כל אורך החזית ולכן הוא נקרא גבס אדום.


כמובן לאחר סיום העבודה זאת אומרת לאחר שהקיר נצבע לא רואים את ההבדל בסוגים אבל כמובן ההבדל הוא מאוד משמעותי אם אנו רוצים שהעבודה תחזיק לתקופה ארוכה זה אחד הדברים החשובים שצריך לקחת בחשבון.

דוגמה שקרתה דוד רצה לעשות עבודות גבס בירושלים.
דוד הזמין קבלן כדי לבצע עבודות גבס לאור העובדה שהקבלן לא היה מומחה הוא לא ידע את החשיבות של גבס ירוק ולכן לא השתמש בו במקומות הנכונים, וכעבור תקופה לא ארוכה התחיל להיווצר בועות בתקרה, וצבע הקיר התחיל להתקלף, ולכן היינו צריכים להגיע לדירה לפרק את כל העבודה ולבצע בשנית וכמובן עם החומרים הנכונים והכלים הנכונים.

 

עבודות הגבס נפוצות בעיקר בזכות היתרונות המשמעותיים שהגבס מעניק לקיר או לתקרה:

•הגבס הוא חומר גמיש ביותר ולכן ניתן לבצע בו כל עיצוב שנרצה.
•הגבס הוא חומר ידידותי לסביבה ולכן האוויר שאנחנו נושמים בחדר שמצופה גבס הוא הרבה יותר נקי.
•זמן העבודה עם הגבס הוא קצר באופן משמעותי מהתחליפים שיש כיום בשוק.
•כמות הלכלוך שנוצרת במהלך עבודה עם הגבס היא קטנה יחסית ואינה ניתן להשוואה לקיר לבנים.
•כמובן מחיר העבודה יהיה זול באופן משמעותי.

 

האם שווה לבצע עבודות גבס גם בבית שלי?

זו שאלה שנשאלת הרבה ותשובה היא כך
היום שעבודות שיפוץ הם דבר כל כך פופולרי אז כמעט ואין בית, דירה, משרד, או כל מקום, שאין בו אלמנטים מגבס הן מהעובדה שהוא קל לשימוש, והן מהעובדה שעיצובים דקורטיביים לרוב נעשות עם הגבס, אז גם אצלכם בלי שתשימו לב יש סיכוי גדול שקיים גבס בדירה שלכם.