054-4312209

זיפות גגות

כיום ישנם פתרונות רבים לאיטום גגות כשאחד הבולטים והוותיקים בתחום הינו זיפות גגות. שכבת זפת חמה הנמרחת על פני הגג מתקשה, מקבלת את צורתו של הגג ומספקת שכיבת איטום לגג. זיפות גגות נחשב לאחת מהאופציות הזולות לאיטום הגג, אך כמו שתקראו בהמשך לא בטוח שאלה פני הדברים. זיפות גגות יש לחדש אחת לכמה שנים ויש לתחזק באופן שוטף בעזרת סיוד (בתדירות של אחת לשנה לפחות).

מדריך זיפות גגות בחיפה

זפת חמה על גג הבית נשמע כמו פתרון הלקוח מימי הביניים אך תתפלאו, שיטה זו עודנה בשימוש וגם בהחלט ראויה. יש מי שיוסיף ויאמר שכמו יין טוב היא גם השתבחה עם השנים וכיום ניתן בעזרת זיפות גגות לספק איטום עמיד ואיתן לאורך זמן, כמובן בעזרת תחזוקה מתאימה.
המדריך הבא לזיפות גגות בחיפה ישפוך אור על כל מה שצריך לקחת בחשבון כאשר מחליטים על זפת לגג, מה עושים בטרם מזפתים, מה לצפות מקבלן האיטום ועל אילו דגשים אסור בשום פנים ואופן לוותר.

למי בכלל מתאים זיפות גגות?

כאשר מדובר באזורים צפופי אוכלוסייה עם גגות עמוסי ציוד בהם קשה לבצע איטום בעזרת יריעות ביטומניות (בשל תוואי שטח המקשה על כך) אז זיפות בהחלט יכול להוות פתרון. בנייני מגורים, בהם קולטי שמש גדולים, מזגנים רבים ודודי שמש למכביר יכולים בהחלט להיאטם בעזרת זפת. הזפת מאפשרת גמישות רבה ועבודה בסביבה צפופה.
מנסיוני כקבלן איטום בחיפה ישנם בנייני מגורים בעלי מאות משפחות, בחלקם לא ניתן לפסוע צעד מבלי להיתקל בדוד או מזגן ולכן זיפות הגג בהחלט יכול לתת פתרון.

יתרה מכך, אנשים הזקוקים לאיטום באופן מיידי ומתקשים לעמוד בעלויות של חומרי איטום שונים (כגון יריעות ביטומניות וחומרים פוליאוריטנים אשר יקרים יותר) בהחלט יכולים לאטום את הגג בעזרת זיפות. זהו המקום להדגיש כי זהו לא הפתרון הזול ביותר לטווח הארוך שכן, זיפות גגות דורש תחזוקה רבה יותר מיריעות ולכן כאשר פורסים את סך התשלומים על דמי התחזוקה יתכן והפתרונות האחרים יהיו זולים יותר.

מנסיוני כקבלן איטום בחיפה ישנם בנייני מגורים בעלי מאות משפחות, בחלקם לא ניתן לפסוע צעד מבלי להיתקל בדוד או מזגן ולכן זיפות הגג בהחלט יכול לתת פתרון הולם.

 

זיפות גגות - איטום גגות בחיפה

 

מתי לבצע זיפות?

רבים נוטים לחכות לצרה (ולחודשי החורף בהם מתחילה רטיבות ונזילה) בכדי לפנות לקבלן איטום לצרוך זיפות הגג. העיר חיפה, היושבת על מישור החוף, זוכה לכמויות גשמים לא מבוטלות והינה אחת הערים "הרטובות" בחורף. לפיכך,  המלצתי החמה ביותר הינה זיפות היום! כלומר, זפתו את הגג בהקדם, אם מתאפשר לכם לעשות זאת בימי האביב, קיץ ואף חודשי הסתיו המוקדמים אז מהרו. בחודשי החורף הקשים (בהם בד"כ "זוכים" לחוש את נחת זרועו של גג לא אטום) עשויה להיות עבודת האיטום ארוכה יותר ואף סיזיפית בחלק מן הזמן, מפני שעל מנת לאטום גג ביסודיות צריכים קרקע יבשה שתאפשר לחומר להתייבש כראוי ולאטום ללא מרווחים.
נושא חשוב אותו כדאי לקחת בחשבון הינו עניין של היצע וביקוש, עם הופעת הגשמים עולה הדרישה לקבלני איטום ולכן מחירם עולה בהתאם. הקדימו תרופה למכה והזמינו אותנו כבר עכשיו, לייעוץ מקצועי חינם וחורף שקט!

על מה צריך להקפיד לפני הזיפות?
קבלן איטום מקצועי נמצא בפרטים הקטנים וכך גם מונע את החורים הקטנים.
עבודת הכנה מדוקדקת של תוואי השטח בו יתבצע הזיפות תסייע בשקט בפתרון איכותי ולאורך זמן.
על קבלן האיטום לוודא כי השטח בו תתבצע העבודה הינו נקי וישר (ללא שיפוע). בליטות בגג, חורים וחוטים בולטים עלולים לפגום בתוצר וליצור מרווחים קטנים שיגרמו נזקים גדולים. זיפות המתבצע על גבי לכלוך דינו כחוסר איטום כלל, הזפת אינה תדבק כראוי, תסדק לאחר הייבוש וכפועל יוצא גג אינו אטום. בנוסף, על הקבלן להכיר את חומרי האיטום בהם נעשה שימוש בעבר באותו גג (אם בכלל). הכרת חומרי האיטום יבטיחו קליטה מירבית של הזפת וימנעו דחיית חומרים שתתבטא זמן קצר לאחר סיום העבודה.
חיפה היא עיר בעלת עבר עשיר ומבנים עתיקים. עקב כך, מבנים רבים נושאים איתם חומרי איטום ישנים מימים עברו שעשויים בהחלט להשפיע על זיפות הגג. מומלץ מאוד לבחור בקבלן איטום שמכיר את העיר חיפה, על מבניה העתיקים, האקלים בה וחומרי האיטום שעושים איתה חסד.

אנו חברה שעובדת בעיר מעל 25 שנים, מכירים כל שעל וכל פיסת גג בעיר, הנסיון שלנו הינו הרווח הישיר שלכם.


מה חשוב לדעת בעת עבודת הזיפות?

  • שכבת יסוד שתקלוט את הזפת
    לאחר נקיון יסודי של משטח העבודה יש לבצע מריחה של חומר יסוד שיהווה שכבה ראשונית המסייעת לקליטה טובה יותר של הזפת. רק לאחר ייבושה המוחלט יבוצע הזיפות.

  • למספר שכבות הזפת שימרחו על הגג תהיינה השפעה על איכות האיטום ומחיר העבודה.
    ודאו עם הקבלן כי ימרחו לפחות שתי שכבות של זפת. יש לזכור כי כל שכבה הינה חומר נוסף בה עושה שימוש איש המקצוע והיא תישא איתה עלות נוספת. המלצה חמה, אל תחסכו בשכבת זפת חמה!

  • לא כל חומר לבן מתאים לגג שלכם לצרכי הלבנה, ישנם חומרים אשר עלול לגרום נזק לשכבת האיטום ולכן צריך עזרה מקצועית בבחירת החומרים שיתנו הגנה מירבית ולא יסתרו אחד את השני. הלבנת הגג תהווה שכבת בידוד נוספת וסייע להתמודדות עם חום השמש. העיקרון העומד בפני ההלבנה הינו שחומר בהיר (בניגוד לזפת השחורה) דוחה את קרני השמש ושומר על מבנה המגורים מפני חימום יתר. חשבו על הלבנת גגות כקרם ההגנה של הגג שלכם ואל תחסכו בה מפני שהיא תסייע בהפחתת צריכת החשמל צרכי קירור המבנה וכמו שכבר נאמר הינה שכבת בידוד נוספת.הלבנת גגות, לאחר התייבשותה של הזפת צריך לבצע הלבנה של הגג באמצעות סיד/חומר אקרילי או שילוב של השניים.
    יתרה מכך, זפת הבאה במגע ישיר (ללא בידוד) עם השמש עלולה להינזק ואף לאבד מאוד מיציבותה ומקשיחותה (פעמים רבות נתקלים בזפת שנזלה אל עבר המרזבים וסתמה אותם).

 

טיפ מהמקצוענים- סיידו את הגג המזופת כל שנה מכיוון שסיד אינו מחזיק לאורך זמן. פגיעה בשכבת ההלבנה תוביל מהר מאוד לפגיעה בזיפות ובאיטום.

 

באיזו תדירות צריך לזפת את הגג?

זיפות גג איכותי על ידי איש מקצוע מיומן נותן מענה למשך מספר שנים עם תחזוקה ראויה כמובן. סיוד אחת לשנה יחד עם בדיקות קבועות של גג המבנה ישאירו אתכם עם שקט נפשי ויובש חיובי. ללא הנחיה אחרת או ביקור של איש מקצוע זכרו כי מומלץ לבצע זיפות אחת ל-5 שנים לפחות ורק על ידי בעל מקצוע שמומחה באיטום גגות.
כאשר מדובר על זיפות גגות בחיפה, אשר היא עיר השוכנת לחופי הים התיכון, ובה הלחות גבוהה ותמידית יתכן ותהיה שחיקה מוגברת של הזפת בגג. כתוצאה מכך יתכן ותדרש תדירות גבוהה יותר של תחזוקה וביקור של איש מקצוע.

סוגים שונים של זפת?!
רבים חושבים על זפת ככזאת הנמצאת על הכביש ולוקחים אותה כמובן מאליו. אז ראשית כל כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של זפת ומשכך גם זפת רכה ולא תקנית. לא כל זפת מתאימה לאקלים הישראלי ולכן כדאי לבחור רק בזפת עם תו תקן ישראלי שעוצבה לאקלים בארץ. גם הבדל האקלים בין הערים השונות של ישראל משפיע על הזפת בה נעשה שימוש ובעבודות זיפות גגות בחיפה נבחר זפת המתאימה לייחודיות שלה. בנוסף, זפת אשר חוממה כבר בעבר הינה פגומה ולא כדאי לעשות בה שימוש שוב לאיטום גגות.

אל תתפשרו על איכות ועל תו תקן ואל תקנו בזול מפני שבסוף הדרך אתם עלולים לשלם ביוקר.
אנו בציון איטום ובינוי משתמשים אך ורק בזפת עם תו תקן ישראלי להבטחת איכות העבודה ועמידות לאורך זמן!


1
מחפש קבלן איטום ולא יודע למי לפנות? השאר פרטים ונשמח לחזור אליך