ביתנו הוא מבצרנו ועל כן עלינו לבצע את כל פעולות התחזוקה הקיימות בכדי להבטיח שהמבנה נשאר תקין ועמיד לכל השינויים של מזג האוויר לכל אורך ימות השנה. מעבר לכך, בסופו של כל יום אנו מגיעים למקום מבטחנו, זה שבו שוכנים בני משפחתנו ושבו אנו יכולים לחלוץ את הנעליים, לשבת ולהירגע לאחר יום עמוס. 

איטום הגג הינו חלק אינטגרלי בכל הנוגע לתחזוקת הבית. שלבי האיטום הינם קריטיים וישנן שיטות שונות שעליכם להכיר בכדי לדעת מתי תצטרכו בדיקה מקיפה עבור המבנה. בנוסף, אם לא תבצעו אטימה של משטח הגג בזמן תוכלו לגרום לבעיות מינוריות כגון הצטברות נוזלים להפוך לבעיה מהותית שתדרוש מכם שאיבת הצפות, קילוף החומר הישן והחלפתו במלואו. 

אז מה הן השיטות השונות עבור איטום גג ביתכם?

ובכן, השיטה הפופולארית בקרב מרבית האוכלוסייה הינה מריחת זפת חמה. הזפת עצמה מתקבלת במצב צבירה מוצק ולאחר חימומה בטמפרטורה גבוהה במיוחד אנו נקבל מרקם צמיגי ורותח שתכונותיו מהוות כמושלמות לאיטום הגג. 

אך עוד לפני מריחת הזפת, יש לבצע ניקיון יסודי ומעמיק בכל שטח הגג ולוודא שאין פסולת חריגה, עלים שנשרו מהעצים הסמוכים או שלוליות מים שהצטברו מתחת לדודים. רק לאחר ניקיון יסודי של הגג ולאחר מכן שטיפה בעזרת צינור מים עוצמתי תאלצו לחכות מספר שעות להתייבשות המשטח ולפעולת המריחה של הזפת. 

הזפת תמרח כשכבה אחידה לכל אורך משטח הגג ובגלל המרקם המיוחד שנוצר לאחר חימומה, הנוזל הצמיגי יחדור לכל הסדקים והשברים בגג ולאחר המתנה של כ-24 שעות יהפוך בחזרה למצבו המוצק ובכך ימנע חדירת נוזלים ורטיבות לתוך חלל הבית.

שיטה זאת אפקטיבית ומשתלמת מבחינה כלכלית אך החיסרון העיקרי בה שעליכם לבצע בדיקה בכל שנה מחדש. מפני שמדובר על חומר שהבלאי בו יחסית מהיר, במידה וישנה פריצה אחת במחסום הזפת תאלצו לבצע את התהליך מחדש. 

שיטה מקובלת נוספת בקרב אוטמי הגגות הינה פריסה של יריעות ביטומניות. היריעות הללו בעובי של כ-20 מ"מ והן חזקות ועמידות בצורה יוצאת מן הכלל. את היריעות יש לפרוס על משטח הגג, כמובן אחרי ניקיון יסודי ולאחר מכן להלחים את קצותיהן אחת לשנייה בכדי ליצור איטום אופטימלי. 

היריעות הללו חזקות ביותר שכן התהליך מיועד להחזיק מעמד למשך 20 שנה, כלומר אין צורך לבצע בדיקה שגרתית בכל שנה מחדש. עם זאת, מפני שמדובר על חומרים מאוד יקרים ואיכותיים, גם הלחמת היריעות על ידי גורם מקצועי יקרה משמעותית ממריחת הזפת ולכן מרבית האנשים אינם בוחרים בדרך זו.

לא משנה באיזו דרך תבחרו, חשוב לזכור שטיפול ראוי ובזמן הנכון יכול למנוע מכם אי נוחות שעלולה להיגרם על ידי חדירת נוזלים לביתכם, עלויות רבות בעקבות תיקונים מאסיביים שתאלצו לבצע ואפילו הסתכנות בבריאותכם עקב הופעת עובש בפינות הבית.