054-4312209

שיפוע הגג

פעמים רבות אנו נתקלים במצב הקרוי ״מים עומדים״ – תופעה שלילית שעלולה לגרום לבעיות רבות ולליקויים באיטום הגג. המים אשר נותרים על הגג ואינם מתנקזים יוצרים מגוון רחב של אפקטים כדוגמת התחממות עד כדי "הרתחה" של ממש על גבי הגג, והאיטום נפגע מכך. זכרו כי לא כל חומרי האיטום יכולים להתמודד עם מים עומדים. ואם בנכס שלכם גג בעל שיפוע כזה או אחר אזז חשוב לשים לב לחומרים בהם משתמש קבלן האיטום ולקרוא את האותיות הקטנות על גבי החומר. ישנם יצרנים אשר כותבים במפורש כי חומר האיטום אינו עמיד בפני מים עומדים.

שינוי שיפוע הגג הוא הפתרון המתבקש במצב זה, בדרך כלל על ידי יציקת בטקל (נקרא גם בטון קל) תוך יצירת שיפוע מתאים, לכיוון שיתאים לניקוז הגג (למשל לכיוון זרימת המים המתבקש – פתחי המרזבים). הדבר אפשרי ואף שכיח – אנו מבצעים שינויים בשיפועי גגות תוך תכנון קפדני, שכן חשוב להסתכל על התמונה הרחבה ועל מכלול השיקולים שבתהליך כזה.

בטקל לאיטום הגג

שיפועים בגגות על ידי יציקות בטקל יסייעו ביצירת בידוד תרמי עמיד ואיתן. בטקל הינו נוח וקל לשימוש ומאפשר את מילוי הגג במהירות מירבית. ניתן להשתמש בו על גבי גגות מזופתים וגגות חדשים.
יציקתו של שיפוע מחומר בטקל תסייע לניקוזם של המים החוצה מהגג ותוביל לבידוד טוב יותר של הגג. כושר הזרימה של המים (שנקוו בעבר) ישתפר.
יציקות בטקל הן בעצם תערובת של חול מלט וחומר מעכב התקשות, בעלות משקל נמוך וצפיפות גדולה של בועות אוויר.
תערובת הבטקל מיוצרת באתר העבודה ומשמשת ליציקת שיפועים מתחת לשכבת האיטום (מתחת ליריעות ביטומניות לדוגמה).
יתרונו הגדול של הבטקל הינו משקלו הנמוך לאחר פעולת ההקצפה, כך שאינו מהווה מעמסה על גג המבנה.
באמצעות יצירת השיפוע על ידי הבטקל מתועלת זרימת המים ונפסקת תופעת המים העומדים.
קבלני איטום מנוסים ינתבו את ניקוז מי הגשמים לעבר המרזבים באמצעות היציקות. 
חשוב לדעת כי בטקל נחוץ במסגרת תהליך הבנייה של בתים חדשים (ישנה דרישה בתקן) והוא לא רק מהווה פתרון "קסם" בגגות קיימים בהם ישנה בעיית שיפועים. 
רצוי ומומלץ בסיום עבודת היציקה (והתייבשות החומר) לבצע איטום גגות תקני 


1
מחפש קבלן איטום ולא יודע למי לפנות? השאר פרטים ונשמח לחזור אליך