יש לכם נזילה בגג? לא רוצים להיות מופתעים בגשם הראשון? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על התמודדות עם נזילות מים בגג - איך אפשר לאתר את הנזילה, מה עושים בזמן הנזילה, כיצד ניתן לתקן ולאטום אותה ומה חשוב לבדוק לפני שמזמינים חברה לאיתור נזילות. כל התשובות במאמר הבא:

 

מה גורם לנזילות מים בגג?

 

הגורם הנפוץ והמרכזי לנזילות מים הוא כשל באיטום של הגג, שזה בדיוק התפקיד שלו, למנוע ממים לחדור דרך הגג אל הדירות בקומה העליונה. באופן כללי יש מספר סוגים של איטום לגג, כמו יריעות ביטומניות, זיפות ומריחה של חומרים אקריליים כאלה ואחרים. עם הזמן וכתוצאה מבלאי טבעי של שכבת האיטום הזו, מי הגשמים מצליחה לחדור את האיטום, לחלחל לתוך התקרה של הבית ולגרום לנזקים לא קטנים.

 

במקרים אחרים, יתכן מאד שהגורם לכשל באיטום הוא אינו בלאי טבעי, אלא פגיעה פיזית שלנו אם של בעלי מקצוע שעלו על הגג. לדוגמא, אם תזמינו טכנאי דוודים להתקנת דוד חדש, הוא יצטרך לקדוח ביריעות על מנת להתקין את המעמד של הדוד. במצב כזה ובלי ידיעתו, הוא גורם לכשל מידי ביריעות ובגשם הראשון אתם תחוו נזילה מהגג.

 

איך מאתרים נזילות מים בגג?

 

לפני שממהרים לתקן את הנזילה בגג, מומלץ מאד לבצע איתור נזילות מים על מנת לאתר את הגורם לה. את זה עושים ברוב המקרים באמצעות מצלמה תרמית, מצלמה מיוחדת שהתפקיד שלה הוא להצביע על המיקום המדויק שממנו חודרים המים. המצלמה הזו יודעת לזהות למעשה הבדלים של טמפרטורה ומציגה אותם באמצעות תמונה תרמו גרפית על גבי המסך שלה.

 

מאתר נזילות מקצועי ידע לנתח את התמונה הזו ולקבוע מהיכן המים חודרים על מנת לבצע תיקון מדויק. בנוסף, הוא יוכל להשתמש בחיישן לחות מיוחד או כל אמצעי אחר לאיתור נזילות מהגג, כמו מכשיר אקוסטי שיודע לזהות את הקול של הנזילה.

 

איך מתקנים נזילות מים בגג?

 

לאחר שביצעתם איתור נזילות מים, זה הזמן לתקן את הכשלים באיטום על מנת לעצור אותה. כאן כבר צריך להיכנס לתמונה קבלן איטום מקצועי שידע לזהות האם ניתן להסתפק שתיקון מקומי באיטום של הגג, או שמה יש צורך להסיר את האיטום קומפלט ולאטום את הגג מחדש מאפס. חשוב לציין, רוב בעלי המקצוע לא נותנים אחריות על תיקון מקומי של האיטום, כך שבמידה ואתם סובלים מנזילה בכמה מוקדים בגג, אנחנו ממליצים לכם לוותר על התיקון המקומי ופשוט לבצע איטום כולל של הגג.

 

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים איתור נזילה מהגג?

 

איתור נזילה מהגג זה לא משחק ילדים ולא כל אינסטלטור שיש לו מצלמה תרמית נחשב למאתר נזילות מומחה. לכן, אנחנו ממליצים לכם לוודא שמדובר בבעל מקצוע שיש לו מספיק ניסיון בתחום, כזה שיש מאחוריו שורה ארוכה של לקוחות שיכולים להמליץ עליו. בנוסף, אנחנו ממליצים לכם לוודא מראש שבתום העבודה מאתר הנזילות מספק לכם דוח מקצועי שמפרט את הכשלים ואת הגורמים לנזילה. את זה תצטרכו במיוחד אם תרצו להוכיח לביטוח שלכם, או לבית המשפט, מה הגורם לנזילה ומי "אשם" בה.