בכל הנוגע לתכנון הבית, פעמים רבות חושבים קודם על העיצוב ועל האסתטיות. עם זה, יש פעולה בסיסית שלעיתים קרובות מתעלמים ממנה בגלל חוסר הבנה או חוסר ידע, והיא – האיטום. בין שאתם בונים בית חדש, ובין שאתם משפצים מבנה ישן, מומלץ שתחשבו קודם על עבודות האיטום ותבטיחו גם את איכות המבנה וגם את איכות החיים. אז למה כדאי לחשוב על איטום כשבונים בית? יש לכך הרבה סיבות. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

להבין את החשיבות של האיטום

האיטום משלים את עבודת המבנה. הוא סוגר רווחים וסדקים ומתקן נזקים במבנה כדי למנוע חדירה של מים, אוויר, חלקיקי אבק ומזיקים למבנה.  בעבודת האיטום מחזקים את המבנה בחומרי בידוד עמידים, ביריעות או בפאנלים ייעודיים, אוטמים שברים, סדקים או רווחים ומטפלים בנקודות התורפה סביב החלונות, בקרבת הדלתות וביסודות.

 

לחסוך באנרגייה

יעילות אנרגטית היא תוצר של עבודת איטום יעילה, והיא ההוכחה לכך שהאיטום חיוני בתהליך גיבוש תקציב בניה ובתהליך תכנון הבית. בית אטום הוא בית חסכוני כיוון שהוא שומר על טמפרטורות יציבות ומקל את העומס המוטל על מערכות מיזוג האוויר. ואם הטמפרטורה בבית יציבה, חשבונות החשמל יציבים גם הם. לאורך זמן זה מועיל לא רק לבעלי הבית ולחשבון הבנק שלהם אלא גם לסביבה.

 

למנוע רטיבות

איטום הוא תנאי לשמירה על היובש בבית בעונת החורף. כולם יודעים מה חדירה של מי גשמים יכולה לעשות למבנה, ואיך רטיבות בקירות משפיעה לרעה על איכות החיים ועל הבריאות. רטיבות מפתחת עובש וגורמת לתהליכי ריקבון ולתהליכי שיתוך. בחלוף השנים היא פוגעת בעמידות של המבנה ומסכנת את הבריאות של בני הבית. בבניינים ישנים איטום הוא הכרחי. הוא מאריך את תוחלת החיים של המבנה ומבטיח את עמידותו ואת התאמתו למגורים.

 

לשמור על איכות האוויר בבית

עבודת איטום איכותית שומרת על איכות האוויר בתוך הבית. רווחים, שברים וסדקים במבנה הם פתח שדרכו חודרים זיהומים ואלרגנים לבית ופוגעים באיכות האוויר בו. איטום איכותי בשלב הבנייה או השיפוץ משפר את איכות האוויר בתוך הבית ויוצר סביבת מגורים ראויה ובריאה לכל בני הבית.

 

להרחיק מזיקים

איטום הוא אמצעי יעיל להרחקת מזיקים וחרקים מהבית. פתחים קטנים בקירות, בחלונות או ביסודות מושכים מזיקים, מכרסמים וחרקים. איטום יעיל מרחיק מזיקים ומגן על הבית ועל הדיירים מפני נזקים ומפני סכנות בריאותיות.

 

להבטיח את שלמות המבנה

איטום איכותי מבטיח את שלמות המבנה. בחלוף הזמן ובשל החשיפה המתמשכת לפגעי מזג האוויר המבנה מתבלה, מתגלים בו נזקים ונפערים בו סדקים. כל תזוזה של הקרקע מעמיקה את הנזקים ומעמידה את המבנה בסכנה. עבודת איטום נדרשת במיוחד במבנים ישנים אך גם במבנים חדשים ואף בשלבי הבנייה של מבנים חדשים. שלמות המבנה היא לא רק המלצה אלא תנאי בסיסי לכל סביבת מגורים בטיחותית וראויה, ולכן אי אפשר לוותר עליה.

 

לשלב את עבודות האיטום בתהליך תכנון הבית

מומלץ מאוד לשלב את עבודות האיטום בתהליך תכנון הבית כיוון שהוא הכרחי לשלמות המבנה, להתקדמות תהליך הבנייה ולאיכות החיים של בני הבית. בין שאתם בונים בית חדש, ובין שאתם משפצים בית ישן, כדאי לשים את האיטום בראש סדרי העדיפויות. לאיטום איכותי יש יתרונות רבים החל ביעילות אנרגטית, דרך מניעת רטיבות והרחקת מזיקים וכלה בשמירה על שלמות המבנה. מתכננים שיפוץ או בנייה? אל תוותרו על איטום למענכם ולמען איכות החיים שלכם.