כולנו נדרשים מדי פעם לאטום את גג הבית כדי להכין את הבית לחורף וכדי למנוע רטיבות ודליפת משקעים. איטום גגות אינו מסתכם רק בעבודת האיטום עצמה. לעיתים התהליך כולל גם עבודות לפתיחת המרזבים ולהגדלת השיפוע בגג כדי לייעל את ההתמודדות של המבנה עם המשקעים. בעלי בתים שבונים את בית חלומותיהם בשיטה של בנייה קלה, יכולים להפיק תועלת מעבודת איטום איכותית עוד בשלב הבנייה ולהבטיח לעצמם שנים ארוכות של חורפים חמימים עם בידוד איכותי ואטימה מוחלטת שתשמור על הבית יבש. אם אתם מתכננים בנייה קלה או נמצאים בתהליכים של בנייה קלה, כדאי שתקדישו מחשבה לאיטום איכותי של הגג ותשקיעו בכך. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על איטום גגות בפרויקטים של בנייה קלה.

 

מהי בנייה קלה?

לא נגזים אם נאמר שבנייה קלה היא העתיד של ענף הבנייה גם בארץ וגם בעולם. בנייה קלה היא למעשה בנייה מתקדמת, שמאפשרת לבעלי בתים לקבל שלד מוכן של מבנה, להתאים אותו לתשתיות ולהשלים אותו בקלות ובמהירות עם חומרי גלם איכותיים, עמידים וקשיחים כמו לוחות של טיח מתועש, עץ, מתכת, אלומיניום, ברזל ובטון. הבנייה הקלה נעשית במהירות ומסתכמת בעלויות סבירות. אפשר להשלים פרויקטים של בנייה קלה בתוך חודשים ספורים ולהבטיח לבעלים בית חזק, איכותי, עמיד והכי חשוב – יפהפה. עבודת איטום הגג היא חלק חשוב בפרויקטים של בנייה, ואין לוותר עליה. איטום הגג מונע דליפה לא נעימה של משקעים בבית, רטיבות ועובש. כדי להבטיח בידוד מלא בבית, חמימות טבעית בחורף וקרירות נעימה בקיץ, יש להקפיד על איטום איכותי של הגג ולשפר את המבנה שלו עוד בשלב הבנייה.

 

למה חשוב לאטום את הגג בשלב הבנייה?

חשוב מאוד לאטום את גג הבית עוד בשלב הבנייה כדי למנוע בעיות של רטיבות בהמשך. כולנו יודעים שאין דבר מטריד יותר מרטיבות בחורף או מדליפה בלתי פוסקת של מים מהגג. בפרויקטים של בנייה קלה חשוב להקפיד על איטום איכותי ונכון של הגג בתהליך הבנייה, ולא כדאי לסמוך על המזל או לקוות שחומרי הבנייה יעשו את העבודה וימנעו רטיבות. אומנם חומרי הבנייה הם איכותיים ועמידים, אבל תמיד כדאי להשביח אותם עם איטום יעיל ומקצועי.

 

איך אוטמים גגות ביעילות?

איטום יעיל של גגות כולל שימוש בחומרים אקריליים, זיפות של הגג בזפת חמה, כיסוי הגג ביריעות פוליאסטר בין שכבות הזפת ואיטום במולטינג או ביריעות PVC או EPDM. כל אחת משיטות האיטום הללו הוכחה כיעילה, וכל שיטת איטום מתאימה במיוחד לפרויקטים של בנייה קלה. כדי להבטיח איטום יעיל ואיכותי של גג הבית שלכם, אל תוותרו על עבודה עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ואל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. בקשו מקבלן הבנייה שלכם לשלב עבודות לאיטום הגג והבטיחו שהבית שלכם יישאר יבש, חמים ונעים כל הזמן.