עם מחירי הנדל"ן המאמירים והקושי הרב לקנות נכסים גדולים עולה הביקוש לשיפוץ עליית הגג. הפיכתה של עליית גג לחלק בלתי נפרד מהבית מגדילה משמעותית את שטחו ומהווה פתרון שימושי ויעיל למגוון מטרות.

כמו כן, מאפשרת עליית הגג ליצור חללים מיוחדים המקנים מראה מעוצב וייחודי שיצבע את כל הבית באור חדש.

 

ניצול יעיל של חלל הבית

בתים רבים מחזיקים בחללים עצומים שלא מנוצלים למטרות יעילות כאשר אחד מהחללים הבולטים הינם עליות גג. לרוב, מהווה האזור המבודד שטח אחסון לכל הציוד הלא נחוץ.

שיפוץ עליית גג הוא דרך מצוינת להעלאת ניצולת שטח הבית למטרות מגורים. כלומר, הגדלת החללים המשמשים למטרות מגורים על בסיס שטח קיים. עליית גג יכולה לשמש כחדר נוסף בבית. חדר זה יכול לשמש למטרת חדר ילדים, חדר שינה נוסף, חדר עבודה ומי שמתעקש על חדר אחסון אז חדר ארונות מסודר למשעי.

כמובן, כי קיימים הפתרונות שיכולים להפוך את עליות הגג לכל מטרה, בין אם מדובר בחדר שירותים ובין אם למטרת מגורים.

 

לכל בעיה פתרון

כאשר מבצעים שיפוץ עליית גג חשוב לתכנן מראש את מהלך המדרגות שיוביל אל חלל החדר (האם יהיה זה מהלך לולייני, במהלך אחד/שניים וכו'), את סוג החלונות אותם יש להתקין ואת גודלם המדויק (יש לחשוב על הדרכים העתידיות לנקות אותם), את מיקומם מאחר ויכולים להכניס אור רב, את הבידוד והאיטום של עליית הגג וכמובן מעל הכל את נושא הבטיחות.

רצוי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה ומיומן בשיפוץ עליות גג מאחר וישנם אתגרים רבים איתם נאלצים להתמודד. לא תרוצו לשנות את מבנה הגג כולו מאחר וברוב המקרים מספיקים שינויים בתומכות הגג למטרת השיפוץ.

בתחום החלונות כדאי לדעת שישנם חלונות מיוחדים המיועדים לגגות ויתנו מענה לכל אתגר שיצוץ.

נקודת האור היא שלכל בעיה יש פתרון וכל רעיון שתרצו לבצע היה מי שעשה זאת לפניכם ומצא לה פתרון יצירתי.

 

איטום גגות

אחד האתגרים המרכזיים איתם מתמודדים בשיפוץ עליות גג הוא נושא איטום מיטבי של הגג. אם מדובר בגג בעל שיפוע אז ישנה תופעה שכיחה של מים עומדים אשר אינם מתנקזים ויצרים אפקט התחממות שפוגע באיטום ובבידוד הגג. לאור זאת, קיימים חומרי איטום עמידים במים עומדים שיחד עם שינוי שיפוע הגג על ידי יציקת בטקל ותכנון קפדני יסייעו ביצרית בידוק תרמי, אשר יקנה עמידות וייתן שקט נפשי ליצירת חדר חדש.

אין זה אומר כי גגות ללא שיפוע אינם מצריכים איטום איכותי. זכרו כי הגג הוא חשוף מאוד לאיתני הטבע ומגוון בעיות כגון דליפות, עובש וכד' עלולים להיווצר במהלך השנים.

לסיכום,

בבואכם לערוך שיפוץ כדאי לחשוב על עליית הגג באופציה נהדרת להגדלת שטח הבית.

שיפוץ עליית גג הינו בטוח ובעזרת אנשי מקצוע מיומנים יכול ליצור חלל חדש בבית למגוון מטרות ופעילויות.

איטום הגג הוא נושא שיש להתייחס אליו בכובד ראש ובזמן תכנון השיפוץ לדון על כל האתגרים שיצוצו ועל דרכי הפעולה שיפתרו אותם בטרם עת.