הדרך של ״עשה זאת בעצמך״ היא מצויינת ומבורכת, ואצלנו אפילו תוכלו למצוא כמה מדריכים כאלה. אבל, ויש אבל גדול - לא תמיד זו הדרך הנכונה ולפעמים אפילו טעות בחזקת בכייה לדורות. 

אז נכון, כנראה שאם אתם קוראים את זה באתר שלנו אז סביר להניח שנדבר על הנושא בהקשר של איטום גגות. ובאמת, כמה מעבודות האיטום בהחלט אפשריות לביצוע בצורה עצמאית גם למי שאינו איש מקצוע או מהתחום. אבל שני היבטים ששווה לבחון ולהתייחס אליהם:

א. האם אני עובד בצורה בטוחה?

ב. האם העבודה שאני מבצע תהא שקולה מבחינת עמידות ואיכות לעבודה שאיש איטום יבצע?

אז לגבי סעיף א׳: עבודות איטום במהותן מתבצעות בגובה - או על גג המבנה, או איטום קירות חיצוניים המצויים בגובה ומצריכים עבודה עם פיגום נתלה. בעבודה בגובה, ובעבודה בתנאים שונים אחרים ותחת מגבלות אחרות חשוב מאוד להקפיד על כללי בטיחות וזהירות כדי למנוע אסון. במהלך שנותינו נתקלנו בלא מעט מקרים בהם נמנע אסון ברגע האחרון אך ורק כי מישהו לא הקפיד על כללי הבטיחות בעבודה. אין להקל ראש בזה ואם אינכם מכירים את עקרונות הזהירות בעבודה בגובה - עדיף לא לבצע את העבודה בעצמכם, זה פשוט לא שווה את זה.

לגבי סעיף ב׳: עבודת איטום טובה דורשת ניסיון ומיומנות, ובד בבד יכולת לאתר ליקויים עתידיים שעלולים להיווצר, וכך גם ניתן למנוע אותם מבעוד מועד. נכון, יש עבודות כמו הלבנת גג או מריחה של חומרים אקריליים בצורה פשוטה שאפשר בהחלט לבצע לבד - אך גם במצב זה הקפידו לבצע הכנה יסודית ומדוקדקת של הגג, הקפידו להשקיע עוד מעט מחשבה בשלב הזה כדי שהעבודה הקשה שאתם משקיעים לא תרד לטימיון כעבור כמה חודשים. לגבי עבודות מורכבות יותר כדוגמת איטום עם יריעות ביטומניות או יציקות בטקל לשיפועים, דעתנו נחרצת - אך ורק איש איטום מנוסה. אל תעמידו את הביטחון האישי ואת איטום הבית שלכם במבחן, כי כשהרטיבות מגיעה או הנזקים צצים פתאום - אנחנו נקלל את הרגע שבחרנו לבצע עצמאית את העבודה. 

לסיכום, למשימות פשוטות שאינן טומנות בחובן סכנות בטיחותיות או סיכון מבחינת עבודה לקויה (כדוגמת מריחת חומר אקרילי, טיפול נקודתי קטן וכו׳) - בהחלט אפשר לבצע לבד, לגבי עבודות מורכבות יותר או מסוכנות מאיזשהי בחינה - קבלן איטום הוא הכתובת.