המאמר הבא מגיע בעקבות סדרת שאלות שחוזרות על עצמן בקרב לקוחות רבים, ולכן מצאתי לנכון לענות עליהן במסגרת האתר, בתקווה שאצליח כך לעשות מעט סדר בדברים.

שאלה ראשונה : למה שלא ארכוש חומרי איטום אירופאים ואפילו במחיר טוב יותר?

בשנת 2016 הצרכנים חשופים בעזרת האינטרנט למוצרים מכל העולם. היקף הרכישות ברשת האינטרנט רק גדל מיום ליום, והלקוח מחפש בשורה התחתונה לשלם פחות. הדבר מתרחש גם בתחום הבנייה וחומרי האיטום. הצרכן נחשף למחירים של חומרים שונים שלעתים - המחיר הזה זול משמעותית. אך האם המחיר הוא השיקול החשוב ביותר? מה הבעייתיות שבכך? במה הדבר שונה מלרכוש חולצה או אוזניות ברשת?

ובכן, רוב חומרי האיטום בהם משתמשים בענף (או לפחות אלו הנושאים תו תקן) מיוצרים בהתאמה לאקלים בארץ ישראל. יסכימו איתי מומחי התחום שאיכות החומרים היא טובה מאוד. לשאלה מדוע לא לייבא חומרים מאנגליה,צרפת ומדינות אחרות תשובה פשוטה - אלו לא חומרים מתאימים לאקלים הארץ-ישראלי, לא לטמפרטורות ולא לכמויות המשקעים, פשוט לא. אמנם החומרים נראים מרשימים, ואני סמוך ובטוח שהם מצויינים, אבל בשביל המדינות שעבורן יוצרו ולא עבורנו ! יתרה מכך, גם בתוך אירופה יש לכל מדינה / קבוצת מדינות יצרן מוביל שמתאים את הרכב החומרים לאקלים הנפוץ באיזור.

שימוש בחומר מיובא ממדינה אחרת יכול לייצר עבודת איטום עם עמידות בעייתית, ופשוט לא לספק את הסחורה.

בשורה התחתונה - אל תצפו שהרכב חומר איטום גגות בצפון אנגליה יתאים לגגות הישראלים.

בישראל יש שני יצרנים מובילים : פזקר/ביטום וסיקה אשר מובילים בחומרי האיטום התקניים. יש בנוסף חומרים רבים ללא תו תקן, אך אנחנו ממליצים להישמר מכאלה.

איטום גגות בחיפה - הרכב שלנו

שאלה שניה : עבור האיזורים החמים יותר, איך ניתן להשיג בידוד טוב יותר?

השמש שאנחנו כל כך אוהבים, לפעמים יכולה גם להזיק. כך היא גם מזיקה לאיטום הגג שלנו.
אם כן, על שיטת הלבנת הגגות דיברנו לא מעט.באיזורים החמים יותר לעתים לא מסתפקים בהלבנה והשארת הגג חשוף בפני השמש הקופחת. לכן, צמח פתרון נוסף להשגת בידוד אולטימטיבי הנקרא ״גג הפוך״. ניתן לראות את השיטה מיושמת בעיקר בבתי חולים ומוסדות. בשיטה זו מבצעים איטום כרגיל, ומניחים שכבת קלקר  ועליה בד גיאוטכני, כאשר בשכבה האחרונה מפזרים חצץ אשר משקלו משכיב ומצמיד את הקלקר. תפקיד הבד לסנן ולהביא לכך שלא יירד בוץ.זהו התהליך בגדול, כמובן שיש עוד שלבי ביניים ודגשים לגבי אופן היישום שלא תיארנו, אך זהו תיאור כללי של ״גג הפוך״.

יתרונות השיטה: א) אין תחזוקה. ב) קרוב ל-20 שנות אחריות (לעומת 10 בגג חשוף).

 

רוצים מידע נוסף? יש לכם שאלות?

ציון איטום ובינוי, לרשותכם תמיד : 054-4312209