עבודות בגובה נחשבות כיום לעבודות המובילות בתחום הבנייה ובה עושים שימוש למגוון רב של עבודות הדרושות לצורך שיפוץ חזיתי של מבנים, כאשר הדרך לגשת לעבודות אלה יכולה להיות רק מהחלק החיצוני של המבנה. מרבית העבודות באתרי בנייה או בתהליך שיפוץ חזיתי של מבנים מתבצעת בגבהים גבוהים במיוחד, ולכן ישנן כמה אופציות לבצע זאת בצורה נכונה ובטיחותית; האחת היא על ידי במות הרמה חשמליות המאפשרות לעלות את העובד לגובה הדרוש כדי לבצע את העבודה, השנייה היא בעזרת מנופי סל אשר שיטת העובדה זהה בהם לבמות הרמה, על ידי פיגומים הנבנים בשטח ומאפשרים לעובדים לעלות עליהם כדי לעובד בגובה והדרך היותר פופולרית היא על ידי חבלי סנפלינג. בעזרת חבלים סנפלינג ניתן לחסוך עלויות רבות על תשלום פיגומים וזמן הרכבתם ופירוקם בשטח, מה גם ששיטת חבלי הסנפלינג מנטרלת את גל הפריצות שמתבצעות בזמן קיומם של הפיגומים באתרי בנייה ומוזילה משמעותית את העבודה הנדרשת.

 

לעבוד בצורה בטיחותית

ישנם סוגים שונים של עבודות שניתן לבצע בגובה באמצעות חבלי סנפלינג, כגון: שיפוץ כללי, שיקום מבנים, איטום בגובה, טיח ועוד, כאשר הדרישה היא לעבוד בצורה בטיחותית. כל עובד המעוניין לעבוד בגובה של מעל 2 מטרים, מחויב להחזיק ברשותו רישיון לעבודה בגובה, אותו עליו לחדש כל שנתיים. על מנת לקבל את רישיון זה עליו לעבור הדרכה מקצועית וכך לאפשר לו לעבוד בצורה בטוחה, הרי מדובר על עבודה בסיכון שלעיתים יכולה להיות לגובה רב, ולכן על העובדים להכיר היטב את כלל הבטיחות כדי לשמור על חייהם בעת עבודתם בגובה על חבלי הסנפלינג.

כל סוגי השיפוצים בגובה

ישנם סוגים שונים של שיפוצים שניתן לבצע על ידי חבלי סנפלינג, כגון – עבודות טיח, איטום גגות, שיפוץ חזיתי למבנים, טיפול ותיקון תשתיות ומערכות, התקנת מערכו למזגנים, טיפול בצנרת, התקנת רשתות או דוקרנים עבור הרחקת יונים, עבודות צבע, עבודות התזה, חיפוי חיצוני על ידי קרמיקה או פסיפס, התקנת פתרונות הצללה חזיתיים, ניקוי לאחר סיום השיפוץ, עבודות ניקיון עבור משרדים בעלי חלונות גדולים ונראה כי הרשימה עוד ארוכה. אז נכון שיש לא מעט עבודות שיש לבצע על ידי חבלי סנפלינג, יחד עם זאת עליכם לדעת כי מדובר על נוחות רבה עבור העובדים, מה גם שבאפשרותם לקבל גישה מלאה עבור כל מרום במטרה ליצור עבודה בגימור מושלם וכמובן עבודה מדויקת ומקצועית.

כיצד מתבצעת עבודה עם חבלי סנפלינג?

את שלשול חבל הסנפלינג מבצעים מגג המבנה בצורה בטיחותית על פי שיטה מסוימת. לחלק מהחבלים יהיה מחובר משטח עבודה וסוג של מיני פיגום שיאפשר לעובדים לעמוד על המתקן לצורך עבודה נוחה יותר וגם להניח את כלי העבודה. יחד עם זאת, ישנם חבלי סנפלינג שיכילו חבלים בלבד שאליהם ירתמו העבדים בצורה בטיחותית והם יקשרו לצידים ארגז עם כלי עבודה.