• הדירה הוצפה בשל נזילה בגג?
  • סובלים מבעיות איטום? רטיבות?

ניקיון דירות לאחר הצפה (או כל מפגע אחר) הינו שירות אפקטיבי למדי והכרחי בהרבה מקרים. הנזקים שנגרמים  לדירה כתוצאה מרטיבות הם קשים למדי ולכן יש לטפל במפגע בהקדם האפשרי. השירות כולל שאיבת מים, ניקוז מים, קרצוף מרצפות וניקיון כללי.

הצפות ונזילות

הצפה יכולה לקרות בשל מספר גורמים. הגורם השכיח הוא התפוצצות של צינור או בעיה בביוב של הבניין. במקרים נדירים יותר, תיתן הצפה בשל חדירת מי גשמים או ממש הצפה ברחוב (שכיח יותר בדירות קרקע). בשני המקרים, נדרש טיפול מקצועי מיידי על מנת לצמצם נזקים לטווח ארוך. השלב הראשון בתהליך ניקיון דירה שהוצפה הוא כמובן שאיבת המים. חברות ניקיון מקצועיות מגיעות אליך לבית עם משאבות חזקות שמנקזות תוך זמן קצר את כל הנוזלים שהצטברו ברחבי הדירה. זו הפעולה המיידית החשובה ביותר.

הצפה מביאה עמה לכלוך רב

בין אם ההצפה נגרמה כתוצאה מ"עלייה" של הביוב או כתוצאה מחדירת מי גשמים, הדבר כרוך בלכלוך רב ברחבי הדירה. מעבר לקושי לחיות בלכלוך, מדובר בנושא בריאותי שיש לתת עליו את הדעת. ניקיון דירות מקצועי לאחר הצפה הינו הכרחי לקיום חיים תקינים ולשם שמירה על בריאות כל בני המשפחה. במידה ויש ילדים קטנים בבית או תינוקות הדבר נכון שבעתיים, שכן טחב ורטיבות מסוכנים לתינוקות.

השלב השני – קרצוף הרצפה

ישנם אנשים המתלבטים בין הזמנת עוזרת בית "רגילה" לבין חברת ניקיון מומלצת. בפועל, מדובר בשירותים שונים לחלוטין, שכן רק לחברת ניקיון יש את המכשור הדרוש להסרת לכלוכים קשים מהרצפה. במקרים של הצפות, עושים בד"כ שימוש במכונת פוליש, ע"מ לקרצף את הרצפה כמו שצריך. לאחר סיום העבודה, לא תאמין כמה לכלוך יצא מהרצפה. ספונג'ה רגילה לא תוכל להסיר את הלכלוכים הקשים. זוהי הזדמנות לחדש את הרצפה ולקבל בית אפילו נקי יותר מהבית שלפני ההצפה.

השלב השלישי – תיקונים במידת הצורך

מים הם אחד האויבים הקשים ביותר של הבית. לאחר הצפה יש בד"כ מגוון נזקים: בפאנלים, בין המרצפות, במשקופי הדלתות ואפילו בקירות. יש לקלף חומרים ישנים שהתקלפו ולשים במקומם חומרי איטום חדשים. למעשה, מי שמבצע מבעוד מועד איטום יסודי לרצפה – חוסך לעצמו הרבה עלויות בשעת חירום. ניקיון דירות לאחר הצפה או שיפוץ כולל בין השאר שורה של תיקונים קטנים.

השלב הסופי – ניקיון כללי

המטרה הסופית של תהליך הניקיון הוא לקבל דירה מבריקה ומצוחצחת – יותר נקייה מאשר הדירה שהייתה לפני ההצפה. חברות ניקיון מיומנות בפעולות השונות שיש לבצע: ניקיון משקופים, פאנלים, ארונות, פרקטים, ויטרינות, מרפסות שמש, מעקות, שירותים ומקלחות, כלים סניטריים, רצפות שיש, תריסים, חלונות, משטחים ועוד. כל משבר הוא הזדמנות לשפר את הקיים.

אל תתפתה לבצע הכל לבדך!

רטיבות אינה משחק ילדים! ברגע שקיר נספג במים יכול להיגרם נזק קשה לטווח ארוך. רק איש מקצוע המתמחה באיטום וניקיון יוכל לספק מענה הולם ולייעץ. ההמלצה הגורפת שלנו היא להיוועץ קודם כל עם בעל מקצוע, ורק אז להחליף מה לבצע. בכל מקרה, ניקיון דירות שעברו הצפה דורש מיומנות רבה והרבה כוחות. חברת ניקיון מגיעה בד"כ עם צוות של 3-4 אנשים כדי לספק מענה הולם לדירה. במידה ותבחר לבצע הכל בעצמך, התוצאה עשויה להיות לא מספקת והעבודה עשויה להימשך ימים ארוכים. בדיוק לשם כך קיימות חברות איטום וניקיון.