מעבר לאיטום גגות,קבלני איטום נדרשים למשימה נפוצה נוספת - איטום קירות חיצוניים של מבנים. איטום כזה ניתן לבצע על קירות אבן חיצוניים, שפריץ וטיח רגיל.
איטום הקירות החיצוניים יסייע בשמירה על החלל הפנימי של המבנה בכל עונות השנה, בחורף על סביבה יבשה ובקיץ על סביבה פנימית קרירה יותר.

מאחר וכמו במקרה של גג, גם כאן מדובר באיטום לחלק חיצוני של המבנה או הבית, אשר חשוף לשמש, לחות וגשם - חשוב לבצע את האיטום בצורה היסודית ביותר, המדוקדקת ביותר והרצינית ביותר. לכן, חשיבות גבוהה לעבודת ההכנה, או אם תרצו ההכנה טרם תחילת העבודה.

דרכי פעולה שונות ננקטות במהלך איטום קירות חיצוניים, ביניהן פתיחת סדקים, הרכבת פיגום נתלה (במקרה של קומות אחרונות), הזרקת דבקים וחומרים שונים.

הערת ביניים: לגבי הרכבת פיגום נתלה, זוהי הדרך היחידה לאפשר איטום חלונות בקומות גבוהות לצורך גישה נוחה.

איטום קירות

אם לא די בנזק הנגרם לקירות, לציוד ולשאר חומרים הבאים במגע עם הקיר יש לזכור את הבריאות שלנו, שלה אין מחיר.
איטום קירות אינו למטרות דקורציה בלבד אלא בעל משמעות בריאותית לא מבוטלת!
חדירה של מים לקירות הבית יוצרת עובש, פטריות ושאר מזיקים אשר פוגעים בדרכי הנשימה שלנו ועלולים להוביל לנזקים כבדים. יתרה מכך, ריח הטחב המתלווה לאווירה הכללית יגרום אי נוחות ויוביל לתחושה שאנו אנשים זרים בתוך הבית שלנו.

בטרם מבצעים עבודת איטום קירות אנחנו נוהגים לשוב ולהדגיש, חשוב להקפיד על הכנה ראויה. קילוף מקומות רופפים, ניקוי בלחץ לקירות באופן היסודי ביותר, וידוא מרקם הקיר - ורק לאחר מכן אפשר להתחיל בתהליך שלשמו התכנסנו. לעתים, בכפוף לתנאים ולמצב הקיר, יש לבצע פעולות נוספות כדי לקבל תשתית טובה לאיטום שיחזיק לאורך שנים - חשוב לשים לב שקבלן האיטום מקצועי דיו כדי להיות ער ל״הפתעות״ שמצריכות התייחסות מקצועית מתאימה. אי-ביצוע ההכנה, או לחילופין הכנה חובבנית יובילו באופן ישיר לפגיעה באיטום. אז נכון, על פניו ייתכן ובסיום העבודה הכל ייראה יפה, מחודש ורציני, אך אל לנו להסתנוור מכך, כי ללא הכנה יסודית, בחמסין הראשון (או זה שאחריו) הקיר יתקלף והאיטום ייפגע.
בנוסף, חשוב מאוד לוודא כי קבלן האיטום מודע לתוואי השטח, האקלים הייחודי לאזור ושאר משתנים שאינם בהכרח ידועים לכל.
לדוגמה, כאשר מבצעי עבודה של איטום קירות חיצוניים בחיפה יש לעמוד על ההבדלים בין קירות החשופים לנזקי מלח הים (אזור בת גלים לדוגמה) לעומת קירות חיצוניים הניצבים בגאון על הר הכרמל ועליהם פועלים כוחות שונים.

תהליך האיטום

פותחים את הסדקים על מנת שיהוו תשתית איתנה לחומרי האיטום, מזריקים חומרי איטום (סיקה,חומרים אקריליים ועוד..), לאחר מכן משתמשים בחומרים מתאימים (רב גמיש) כדי שהקיר לא יספוג מים בעתיד והמים ״יחליקו״ - ואנחנו מסודרים מבחינת איטום קיר חיצוני למשך 5-10 שנים.
חשוב מאוד לוודא כי קבלן האיטום שלכם עושה שימוש בחומרים בעלי תו תקן ישראלי בלבד. אמנם ישנן חלופות רבות וזולות יותר אך אין אלה יספקו פתרון טוב לקירות הישראלים לאקלים הייחודי רק לאזורנו (מוצרים אירופאים אינם מיוצרים לעמידה מול לחות כל כך גבוה וחום אימתני כמו בישראל). זכרו כי חומר איטום איכותי יהיה עמיד יותר ויתן לכם שקט לתקופה ארוכה יותר.

לסיכום: איטום קירות חיצוניים, כמו איטום גגות, הוא תהליך שיש לבצע בצורה הרצינית,המקצועית והקפדנית ביותר - מהסיבה הפשוטה שאלו חלקי המבנה שבאים במגע עם העולם שבחוץ (גשם,שמש וכו׳). הקפידו לבדוק שאיש האיטום מקצועי ואמין ומבצע עבודה יסודית.