רגע לפני שהקיץ נגמר והחורף מביא עמו גשמי ברכה חשוב לבדוק את איטום הגג על ידי חברה מקצועית ואמינה. קבלן איטום מנוסה בודק בקפידה את איטום גג המבנה או הבית, יש מגוון שיטות לבדיקת האיטום, ואם לא נערכים בצורה נכונה לקראת החורף עשויים לסבול בעונה הגשומה מבעיות חמורות כמו נזילות, הצפות, רטיבות בקירות ובתקרה, נזקי רכוש ותשתיות, התפתחות עובש ועוד. לכן, חשוב להזמין קבלן איטום מקצועי כדי לבחור חומרי איטום בהתאמה לתשתית הקיימת בגג המבנה וכדי ליהנות מעבודה איכותית ויעילה עם אחריות.

איטום גגות מבנים ובתים בחורף

מומלץ להיערך היטב לקראת החורף, יש לבדוק את המרזבים ואת כושר האיטום של גג המבנה. למרות שמומלץ לבצע איטום גגות בעונת הקיץ החמה, יש אפשרות לאטום את הגג היטב גם בעונת החורף הקרה והגשומה. יש לזכור כי החורף הישראלי מאופיין בימים רבים שטופי שמש ובטמפרטורה נוחה יחסית, בחורף הישראלי אין הרבה ימים גשומים וסוערים, לכן קבלן איטום יכול לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר גם בחורף, כל עוד הוא משתמש בחומרים איכותיים לאיטום הגג ובשיטות מתקדמות ואיכותיות.

כדי להיערך בצורה נכונה לעבודת איטום גג המבנה מומלץ לעלות לגג ולבדוק האם יש חפצים מיותרים עליו כמו רהיטים ישנים, אופניים, אנטנות מיותרות וכדומה. חשוב לוודא כי קיימת גישה בטוחה ונוחה לצוות של קבלן האיטום, נגישות לשטח הגג מבטיחה עבודת איטום יעילה ואיכותית יותר, כמו גם עבודה מהירה ויעילה יותר לצוות.

עבודות לאיטום הגג עשויות להימשך ממספר שעות ועד למספר ימים, בהתאם לחומרים בהם קבלן האיטום עושה שימוש ובהתאם לשיטת העבודה. כדאי לבדוק עם השירות המטאורולוגי מהי התחזית לימים הקרובים כדי לוודא כי קבלן האיטום יבצע את מלאכתו במזג אוויר נוח ושמשי, במיוחד אם צריכים כמה ימים לייבוש החומרים.

כדאי לדעת כי עבודות לאיטום גג המבנה כדאי לבצע בתחילת החורף, גם אם ירדו כבר גשמים. בתחילת החורף יש ימים שמשיים והגג טרם ספג רטיבות גבוהה. בשיאו של החורף קשה יותר לאטום את הגג וחשוב לוודא כי קבלן האיטום פותח את שכבות האיטום במקומות בהם נכלאו מים כדי לייבש את הגג.

בחירת קבלן איטום מקצועי ואחראי

כדי להבטיח כי עבודת איטום הגג תבוצע היטב ונכון יש לבחור בקפידה את קבלן האיטום, חשוב לקבל ייעוץ ממנו ולקבל את המלצותיו לגבי שיטת העבודה ובחירה נכונה של חומרי איטום בהתאם לתשתיות הקיימות בגג. לאחר ייבוש הגג וטיפול ברטיבות קבלן האיטום מבצע תיקון נקודתי או מבצע איטום בכל הגג, לרוב באמצעות יריעות ביטומניות אך יש שיטות נוספות באמצעות חומרי איטום אקריליים וחומרים על בסיס ביטומני או על בסיס פוליאוריטאן. אם בוחרים בשיטת היריעות הביטומניות כדאי לדרש מקבלן האיטום להתקין נשמי אוויר מיוחדים לשחרור אדי הלחות הכלואים מתחת ליריעות.