כמו בענפים אחרים, גם בעולם האיטום, לא משנה כמה נמליץ כאנשי מקצוע, ישנם מנהגים אשר טבועים בבני האדם ודרך חשיבה שקשה מאוד להשפיע עליה. אין הלקוח אשם כמובן, כולנו בני אדם ואנחנו לא יכולים לצפות מאדם העסוק בענייני היום-יום לזכור שצריך להכין את הגג לחורף. אז למה בעצם אנחנו חוזרים על זה שוב? עבור מי שכן איטום המבנה לקראת החורף נמצא במעלה סדר העדיפויות שלו בתחזוקת הבית (בצדק).

על כל פנים, ב-26 שנות עבודתנו בתחום אנחנו רגילים כל כך לתסריט שחוזר על עצמו ובו כאשר טיפות הגשם הראשון יורדות להן, כך צצות בעיות הרטיבות, הלחץ עולה ומתחילה הבהלה לאיטום.

אז אמנם יש מקרים של רטיבות גם אם הגג הוכן לחורף (במקרה שלא הוכן כפי שצריך), אך ברוב המוחלט של המקרים מדובר על סיטואציה שניתן היה למנוע עם הכנה נכונה ומחושבת של הגג לפני תחילתו של החורף.


איטום גגות

אז למה בעצם לבצע איטום גגות כבר במהלך העונה החמה? ובכן, מומלץ לתפוס את הגג יבש כשאנחנו אוטמים. ללא לחות, ללא גשם. כך חומרי האיטום יוכלו להיטמע ו״לתפוס״ טוב יותר, ככל שהגג יבש כך החומר מחזיק זמן רב יותר. על גג לח או רטוב ייתכן ונבחין בנפיחויות, כאשר פציעה של הנפיחות עלולה ליצור מלכודת מים, ותופעה של ״מים עומדים״.

אגב, הדבר נכון גם בעונת החורף. אמנם ניתן לתת פתרון זמני שהוא בבחינת ״עזרה ראשונה״ לרטיבות בגג, אך לביצוע האיטום המלא  - כזה שיישמר לאורך שנים - יש להמתין לימים יבשים.

אם כן, העונה המומלצת לביצוע האיטום היא בין חודש מאי לחודש ספטמבר, כאשר מוטב לסיים עם האיטום כמה שיותר מוקדם.

ההמלצה החמה שלנו היא לבצע את האיטום עוד לפני תחילתו של הקיץ (חודשים מאי-יוני), לאטום כמו שצריך את הגג, ובמקביל לבצע הלבנת גג - וכך לתפוס ״שתי ציפורים במכה״ : גם הגג מוכן לקראת החורף, וגם נהנה מהלבנה המאפשרת בידוד טוב יותר וטמפרטורות נעימות יותר גם בחודשי הקיץ החמים.

תגיות: איטום גגות בחיפה, איטום גגות בקיץ